דריכות בקואליציה לקראת ההצבעה על חוק יו"ש

    איתי גדסי 2 Comment on דריכות בקואליציה לקראת ההצבעה על חוק יו"ש

    לפי שעה, לא ברור אם לחוק יהיה רוב. בקואליציה בוחנים אפשרות להכריז על ההצבעה "הצבעת אמון בממשלה" כדי להפעיל לחץ על סיעת רע"מ ועל חברות הכנסת רינאוי זועבי ממרצ ועידית סילמן מימינה

    צילום: סטילס: חיים צח/ לע"מ
    9:06
    08.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on המזמור בתהילים שמביא לישועות רבות והדרך להתגבר על קנאה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשבר בקואליציה: דריכות בכנסת לקראת חוק יהודה ושומרון שיובא היום (שני) להצבעה במליאה חרף התנגדות רע"מ ומרצ. מדובר בחוק שמחיל את המשפט הישראלי על אזורי יהודה ושומרון, שמוגדרים כאזורים בשליטה צבאית מאז מלחמת ששת הימים (1967) ולא חל בהם הדין הישראלי באופן ישיר.

    לפי שעה, לא ברור אם לחוק יהיה רוב. בקואליציה בוחנים אפשרות להכריז על ההצבעה "הצבעת אמון בממשלה" כדי להפעיל לחץ על סיעת רע"מ ועל חברות הכנסת רינאוי זועבי ממרצ ועידית סילמן מימינה.

    בשבוע שעבר אמר שר המשפטים גדעון סער כי "אי העברת החוק משמעותה סוף דרכה של הקואליציה". סער דרש מבנט ולפיד לוודא כי כל חברי הקואליציה יתמכו בהצעה. יחד עם זאת הבהיר סער כי אם יופל החוק בקולה של חברת הכנסת סילמן לא יהיה תוקף לאמירתו.

    אם תצביע סילמן עם הקואליציה, מחשש שתוכרז כפורשת, יובא ככל הנראה היום להצבעה גם מינויו החדש של מתן כהנא לשר לשירותי דת, זאת לאחר שהתפטר במטרה להדיח מהכנסת את ח"כ יום טוב כלפון.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בתמונה יש הרבה עפרונות , מה שמלמד שהם כוססים את המחק מרב חירפון, כי הם לא יודעים מי עוד יפרוש מחר….✏